dolgoSKezek

szdrhd@gmail.com - Szalainé dr. Haraszti Dóra

Facebook

Friss topikok

A konkurenciáról

2014.12.30. 15:31 | dolgoSKezek | 2 komment

Nem dőlök hátra, mert amúgy sem jellemző, de érzésem szerint a hasonló rövidárut kínálók fellépése okán nyugodtan megtehetném. Reprezentatív felmérést készítettem a család és a barátaim segítségével, mit, hol, milyen feltételekkel lehet beszerezni hozzám képest. Nem vagyok genya, a cél nem az volt, hogy világgá kürtöljem, Tóth Gizi nem ad számlát, Mariska pedig randán csomagol, abszolút név nélkül írom most le nektek a tapasztalataimat. A cél pedig simán csak a monitoring volt, megfigyelés, hogy hova fejlődjek, egyáltalán hol is vagyok a térképen a szalag-gomb-csipke és egyéb nyalánkságok tárházát felvonultató árusok között. Szívesen írnám, hogy cégek, de sajnos sok esetben nem találkoztam semmiféle vállalkozásra utaló nyommal.

Nehéz meghatározni, kik is azok, akik kimondottan konkurens eladók, mert nyilván nem pontosan ugyanazt kínálják mások, amit én. Az alap kiindulásom az volt, hogy megismerjem

- a grosgrain szalagot és valamilyen más rövidárut,
- az Alkotók Boltjában grosgrain szalagot, illetve
- a facebookon, vásár keretében áruját kínáló eladók piaci magatartását.

A módszerem a próbavásárlás volt. Volt, hogy csak 1 m szalagot, volt hogy sokat, volt, hogy más árut is rendeltem a különböző boltokból.

Amire kíváncsi voltam:

- milyen a kommunikáció
- milyen a csomagolás
- van-e valamilyen meglepetés a csomagban
- milyen az áru minősége
- van e számla a csomagban.

Nem biztos, hogy ez a fontossági sorrend is, de ennek mentén az alábbiakat tapasztaltam.

Kommunikáció

Ezt illetően alapvetően pozitív tapasztalatokat szereztem. Két eladó is kifejezetten gyorsan jelentkezett, a vásárlás több fázisáról adott tájékoztatást, de a többiek is 24 órán belül felvették velem a kapcsolatot egyetlen kivétellel, ő egy kerek hétig nem jelentkezett, ekkor ráüzentem, onnantól ment az ügymenet.

Kevesen köszönték meg a vásárlást, pusztán a vásárlás tényével kapcsolatos dolgokat részletezték. Ez ugyan apróság, de nekem fontos kifejezni egy fél mondattal a hálát amiatt, hogy a 624 piaci szereplő közül éppen engem választott valaki.

Ezentúl amúgy eggyel több levelet írok majd egy adott tranzakcióval kapcsolatban, minden esetben  küldök személyes vásárlási értesítőt, jelezni fogom, hogy a pénz jóváírásra került, és külön azt, hogy postára lett adva.

Csomagolás

Hát ezzel kapcsolatban képzeletben komolyan kitüntettem magam!

Egy helyről jött buborékos boríték, amúgy vagy a postakész, vagy a sima boríték a jellemző. Sajnos ezek nagyon vékonyak, kiszakadnak. Remekül küldhetők benne papírok, keskeny, vékony holmik, de szalagok sajnos nem. Én annak idején úgy használtam ilyesmit, hogy minden portéka légmentesre volt celofánozva, mégis kaptam visszajelzést, hogy megsérült szállítás közben a csomagolás. Azóta csak buborékos borítékban küldöm az árut, de az apróságokat természetesen a bubison belül is külön csomagolom. Na igen - új! drogos zacsiba. (simítózáras a hivatalos neve :) ).Találkoztam uzsonnás zacskóval, használt celofánnal, amiben feltehetőleg az áru érkezik külföldről, de a legdurvább: egy lap konyhai papírtörlővel is, az se szabályosan tépve, hanem úgy szaggatva. Drogos zacsi sehol, pedig tán 5 Ft egy db....

Az, hogy a borítékot is igyekszem feldobni valamivel (smiley, dekortapasz, nyomda, stb.) senkinek nem fontos szempont, csak nekem, nem is láttam másnál.

Meglepetés

Két helyen kaptam. Egy sokezer forintos vásárláskor egy kb. 30 cm-es szalagdarabot, meg egy jóval kisebb tételnél mintegy 40 cm-t. Ez igazán nem kötelező dolog, de tapasztalatom szerint mindenki örül egy kis plussznak, legyen szó akár néhány filléres termékről. Én küldök továbbra is. :)

Az áru minősége

Kezdjük azzal, ami alaján rendeltek, a fotókkal. 

Kevés eladó veszi a fáradtságot, hogy saját fotókat készítsen arról amit árul, inkább felhasználja azt a képet, ami alapján ő beszerzi a terméket. Ez azért tuti, mert többen is árulják ugyanazt a terméket ugyanazzal a fotóval. Nekem ez elképzelhetetlen. A kezdetek kezdetén én is elcsábultam egyszer-kétszer, de mindig meg is bántam.

Nagyon nagy macera a termékfotózás. Helyszín, fény, egyesével beállítgatni, fotózni, fotót válogatni... De így egységes az arculat ha a bolt összes termékét nézzük. És ha valaki ezt nem teszi meg, könnyen beleesik abba a csapdába, hogy a képek sokszor köszönőviszonyban vannak csak a termékkel.

Íme a példa. Karácsonyi díszekhez kerestem barkácsfilcet. Találtam is a kép alapján pirosat (többen árulják).

filcesgombok_product_133976_140502235406_1.jpg

Nagyon csalódott voltam mikor megkaptam, sertéstarja színe volt. Mennyivel jobban néznének ki ezek a házikók tényleg piros mintás filcekkel, ahogy terveztem őket...dsc_0923.jpg

A szalagok tekintetében alapvetően minden rendben volt a minőséggel, de sokszor csúnyán (rojtosra) vágott, vagy csúnyán összehajtogatott portéka is akadt, igaz, ez inkább a csomagolásos ponthoz tartozik.

Számla

Nem igazán volt, csupán három helyről jött, pedig tíz különböző helyről rendeltem ezt-azt.

Hát...no comment. Ahhoz mindenki nagyon ért, hogy hogyan vágja haza a piacot a kis hobbizásával, hogyan menjen árban agresszíven a többi eladó alá. Szolgáltatásokban összességében Nagy Nemtudást tapasztaltam, gondolom ezt kompenzálja az alacsony ár. Ennek az a hatása, hogy a vásárlóerő megy az Óccó' után, mert senkit nem érdekel, hogy ki fizet adót, járulékot, és tart fent céget, és ki nem, a kereslet nagyon árérzékeny lett. Aztán mikor Gizike rájön, hogy mégis inkább egész álló nap fitness teremben mosna fel a fekvenyomó pad alatt, addigra már árban őalá is lementek, én meg pisloghatok, hogy a normál, tisztességes árakat miért sokallja a nagyérdemű, miközben Gizike már a felmosásba is beleunt és épp teremőrnek tanul.

Az egyik számlán amit kaptam amúgy nem az szerepelt amit vásároltam, csak az értéke stimmelt, és a szállítási költség sem szerepelt rajta, tehát voltaképp nem volt szabályosan kiállított számla.

Hát ezeket a tapasztalatokat szereztem, és ezért írtam az elején, hogy szerintem rendben vagyok mint eladó.

Ahogy írtam, csupán tíz helyről vásároltam, de minimum dupla ennyien hasítunk a szalag-piacon, szóval lehet hogy pechem volt, és rossz alanyokat pécéztem ki. Ha így van, az egész bejegyzésem tárgytalan! :) :) :)

Mindezekhez képest itt is KÖSZÖNÖM, hogy sokaknak fontos a jó kommunikáció, az ízléses csomagolás, az apró kis meglepik, a jó minőségű, kellő alapossággal bemutatott áru, és az a tény, hogy komolyan veszem amit csinálok, és számlát küldök.

Várlak benneteket 2015-ben is, és ha a többiek javulnak is, én nem leszek rosszabb! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://dolgoskezek.blog.hu/api/trackback/id/tr97020241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gicó 2014.12.31. 08:15:34

Ugyanígy jártam a sertéstarja színű filccel. Használhatatlan. :( :( Te is a gombolda.hu-tól rendelted?

dolgoSKezek 2014.12.31. 10:03:16

Nem, de ha nem haragszol nem is nevesíteném, tényleg nem akartam személyeskedni. Amúgy valóban, nem csak a színe szörnyű, a meghirdetett jó minőségen is kacagnom kell! Sajnálom hogy te is pórul jártál!
Címkék: aktuális
süti beállítások módosítása