dolgoSKezek

szdrhd@gmail.com - Szalainé dr. Haraszti Dóra

Facebook

Friss topikok

Varrjunk együtt foglalkoztatókönyvet! - 4. rész

2015.11.02. 20:54 | dolgoSKezek | komment

o3sbp_7zt_s2yj_448jifegfl1lst4gwktyrdhmnuyg.jpg

0g8mfuirmye5tiswyecdxy69nxms7tzmb3rektfrkyw.jpg

A most következő a gombolós oldal. Az eredeti könyvben virágcsokor volt, ez sokatoknak nagyon tetszett, ezért ezt készítjük el, de már most tudom, hogy felmerül majd, fiúknak mit lehet ehelyett varrni. Szerintem egy fiú is gombolhat virágot, attól még fiú marad, de tudom, ez kiverhet egy-két biztosítékot, így javasolom, hogy varrjatok fel egy autót az oldalra, és a kereke legyen legombolható. Amúgy nagyon kreatív oldalak készültek eddig is, szóval nem féltem a kis mozgalmunk tagjait, bizonyára remek megoldások születnek majd.

Az alap ma is egy 15x15 cm-es vastag filclap, amit kedvetek szerint beboríthattok vékony textillel. Én ma sem tettem ezt meg, összesen négy beborított oldallal számoljatok, és praktikus a cím- és a hátoldalra tervezni egyet-egyet, nekem majd az öltöztetős baba oldalon lesz biztosan, legközelebb az következik. ;)

A cserép, vagy váza imitálására nagyon ajánlom a műbőrt, ha van egy kis leeső maradék valahonnan, de jó egy barna filc, vagy más anyagdarab is, csak a vásznakat pl. szegni kell, vagy erősen merevíteni felvasalható közbéléssel. Ha így nyírtok ki egy darabot az anyagból, nem fog foszlani - méteráruboltokban, azok netes elérhetőségein is találtok ilyesmit.

Nekem szerencsére van itthon műbőröm, így nem kellett szegnem, csak csinos kaspót formáltam, az alapjául szolgáló téglalap mérete: 5x9 cm.src2yxsbsaol62dt-nv2wvlo6c22pxfexqwe88lyxx0.jpg

Aztán elővettem a virág-applikációimat. Itt nem írok centiket, mindenki maga tudja, miképp tetszik neki az oldal, de a szabály az, hogy a gomlyuk biztonsággal kivágható legyen, maradjon még egy-két mm a forma széléig. A gomblyuk pedig legyen akkora, hogy a gomb KÖNNYEN átférjen rajta. Főleg applikációknál, ezek nyílását szegni fogod, és a szegés beszűkíti a lyukat. Ha pedig filcből dolgozol majd, abból vágsz virágot, a nyílás akkor is legyen akkora, hogy a gomb átférjen rajta.

pzoacpf1uglpna-v8dk2zuxt_cxa9wtyq_o2emlxhuu.jpg

2dsiusok5zmp_ce1ivekgcqtivig_crho-da78stoyg.jpg

Az applikációkkal az nehéz, hogy - bár rendkívül dekoratívak - a belsejük réteges, így a gomlyuk bemetszése után elég hányásul néz ki az egész. Így aztán körbe kell hímezni a lyukat, és nem, akkor sem lesz szép, de legalább nem egy többrétegű csúnya mélyedés látszik, hanem egy csúnya varrás. :) Igen, az enyém is az, mutatom. A szabály amúgy az, hogy apró és sűrű öltésekkel néz ki valahogy, az elnagyolt munka itt nem segít.

wm-7wnlfpx6d2tvsvrhc1wffedhk_kl0ne4pyh_zfxc.jpg

v09yfb5gfjqd6hmd1bco1krcn0xxrxgrkpzekurxxlm.jpg

Nem kell ugyanakkor applikáció, megteszi a filc maga is, abba kiválóan lehet rést vágni, és nem kell szegni, de már most szólok, ki fog tágulni a lyuk, és le fog potyogni a virág. Én tapasztalatból mondom ezt, Leó kiskönyvébe anno felgombolható feladatot tettem, és hamar jelentkezett ez a probléma.

Ez nem kell hogy a kedvedet szegje, csak készülj arra, hogy néhány hét/hónap múlva esetleg új virágokat kell vágnod, de lehet hogy ezt addigra már élvezni is fogod! :-Dtuvj-lf9drmtf9t5up5-ta_bvdp_r38r-o_tsjvty6e.jpeg

Próbáld össze amid van, tervezd meg az oldalt, és amikor ezzel kész vagy, elkezdődhet a felvarrás. Talán a szárak hímzése logikus először, nem ahogy én csináltam, ha így látod, kezd azzal.

Először felvarrtam a cserép alját. Csak azt. Arra gondoltam, ne csak egy sík cserepünk legyen, legyen az egy zseb, amibe leszedegethetjük a nem használt virágokat.oluiwcr9px2uhskigqtfymwfp6ljsb6_awm5axaisyg.jpeg

Utána, hogy ne síkba kerüljön, picit, nagyon picit feljebb toltam az egyik oldalt, és így kezdtem el varrni.

ib9nixqewplpcl3wt7_fvmf1o3xqbqsdvo3dw7q08kw.jpeg

pxyjvr_utxdsqlep5haxpbfmgjt2aytgyzfykpjbwny.jpeg

Utána ugyanezt tettem a másik oldalon, és lett egy kis 3D-s cserepem. Ekkor kezdtem aláhímezni a szárakat az előzetes terveknek megfelelően.

v4peuqv-k0lhgokwqs3skq6udou4wgx2tfnr245djoi.jpeg

g3qybnh_bqvz3iygl5jlthho2_crbv_kf43dodwm6sy.jpeg

Ellenőrzésképp jöhet egy próba, hogy rendben lesz-e így.

fqcmckwgaospcapvnvaa29rsgmtslkq77qgdfahsqc0.jpeg

A szárak végére felvarrtam a gombokat. LAZÁN! Én úgy csináltam, hogy háromszor fűztem át mindkét gomblyukon a cérnát, utána a kezemmel felhúztam kicsit a gombot a filcről, és tízszer körbetekertem a gomb körül a cérnát - ez is segít növelni a távolságot. A képen látszik, hogy a gombnak árnyéka van, ez jó, virágok nélkül kicsit lógniuk kell, különben piszok nehéz lesz felgombolni a díszeket.

vvtdz966yemlreopw33ts4ilbdhnj-1htx3x_19nh3a.jpeg

dcdbmsroyh7voritx-8rnlv2_qiskx5b0gemnaxsc7m.jpeg

Öööö tulajdonképpen el is készültünk! :) Csinálhatunk két garnitúrát, hogy a zseb is tele legyen és a csokor se legyen híjas, ráadásul így lehet könnyebb és nehezebb "feladatokat" is adni a gyereknek.

o3sbp_7zt_s2yj_448jifegfl1lst4gwktyrdhmnuyg.jpg

tdiqdovod-w4jrzaiogkalbb7ug5udfyuz_fug6dcuw.jpg

0g8mfuirmye5tiswyecdxy69nxms7tzmb3rektfrkyw.jpg

0lzt07gi1t81j0jh2rmbpijisx36elk3rnw-jjber8k.jpg

Jövő hétre szükség lesz:

- bőrszínű vagy fehér filcre
- kicsi hajnak való filcre/fonalra, ahogy tetszik
- hímzőcérnára (szem, száj, ruhadíszítés)
- színes filcdarabokra
- tépőzárra

VAGY

- színes vászondarabokra ÉS erre a speciális közbélésre, vagy felvasalható táskamerevítőre
https://fabtextil.hu/spd/S-320_90/Felvasalhato-merevito-kozbeles---Vilene-S320-90-cm

Továbra is várom a fotókat, varrásra fel!!! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dolgoskezek.blog.hu/api/trackback/id/tr248043968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi830917 2018.10.22. 21:34:02

Nagyon csodás és jó kis leírás. Kezdőként is sikerül megcsinalni. A virágokat hogy lehet ilyen szépre varrni?
Címkék: Varrjunk együtt babakönyvet!
süti beállítások módosítása